tirsdag 14. oktober 2008

Fortell din historie med 6 ord

Seksordsnovellene er kule, det er litt spennende å lage sine egne fortellinger utifra 6 enkle ord. Jeg følte også at når man så på de 6 ordene jeg skrev selv, så gikk fantasien litt løpsk. Jeg begynte å tenke mye over ordene og forskjellige historier formet seg.

Denne lagde jeg selv; Angolanere er fattige, men også rike!

Dette var overskriften til en artikkel, men jeg synes man kunne lage mange morsomme og bisarre historier med de 6 ordene;

Kebab og lik i samme rom!

http://www.aftenposten.no/amagasinet/article2685921.ece

3 kommentarer:

LK sa...

Morsomt! Skulle gjerne hørt/sett noen av de historiene du tenkte på når du leste disse ordene. Tror det kan komme mye sprøtt her...

Anonym sa...

Hei Magnus! Eg er norsklærar i Hordaland, og eg fall veldig for begge novellene dine! Den siste er absolutt fantasieggande! Eg trur eg vil prøve dette med mine elevar!

Magnus sa...

Tusen Takk! Det er veldig gøy, og man kan finne på ting i det uendelige. Du burde gjøre dette med dine elever, de kommer til å like det:D